Tuesday, October 12, 2010

Sekian lama

Tiada salam ramadhan juga tiada salam Syawal...menjelma kini di bulan Zulkaedah...

X tau kenapa lebih 2 bulan ni agak berat untuk ak
u mskkan entry di blog ini...

Cuma cerita dibulan Ramadhan lepas hanya la biasa2 sahaja...pada bulan Ramadhan juga aku sempat balik ke Kg aku..untuk berpuasa bersama family disana...


Fatin Humaira Di Sultan Ismail Airport, Kota Bharu. masa ni dh nk blk KL...

Disamping itu juga adik aku yg lelak
i telah berjaya menyambungkan pelajarannya di India dibawah tajaan MARA...tahniah diucapkan..semoga pulang nanti akan menjadi Doktor GIGI yang berjaya...

Pada akhir ramadhan aku agak kelam kabut menyiapkan baju raya aku dan juga anak dara ku...planning nye nk jahit kain lain utk raya pertama tetapi akhirnya ditukar kepada kain lain...Malam diumumkan raya aku bergegas ke Nagoya Wangsa Maju untuk membeli kain Cotton yang semestinya senang dijahit...akhirnya aku berjaya jugak menjahit 2 pasang baju raya aku..termasuk sehelai tudung...untungnya aku..sbb tahun ni aku beraya di KL dan N9...jadi tidak perlu balik kampung seawal mungkin...


Cerita di Bulan Syawal agak memeritkan..apa tidaknya..pada tengahari 1 Syawal semasa kami OTW blk N9..berdekatan susur keluar Nilai., ami telah mengalami kemalangan...yang telah melibatkan 3 buah kereta...tetapi kami bernasib baik kerana semua penumpang dalam ke 3 3 buah kereta tidak mengalami kecederaan...cuma emak mertua luka sedikit akibat terhantuk di kerusi depan...Alhamdullilah..syukur...cuma kereta kami agak rosak teruk..maklumlah..kami yang hentam kereta org...


Bumper kereta yang sudah kemek...



Kereta di Tow dari Pekan Rembau

Akibat dari itu..sebulan di bulan Syawal kami tidak kemana2..kerana kereta telah dihantar ke bengkel...dan insyaallah seminggu lg br boleh keluar...bagi aku yang biasa mempunyai kereta sendiri ketiadaan kereta mmg agak memeritkan...bile hendak ketempat jauh terpaksa meminjam kereta pak mertua... dan setelah lama aku x bermotor akhirnya aku terpaksa bermotor untuk ke tempat kerja...x per itulah Ujian kecil yang Allah beri pada kami sekeluarga....

itulah serba sedikit kejadian yang belaku sepanjang 2 - 3 bulan ini...

No comments: