Friday, December 19, 2008

Irish Cookies

Irish cookies ni resepinya aku cilok dr fp mak lang azie.sbb aku tengok mak lang kata cookies i mmg sedap...so aku pun semangat ler nk membuatnya...hasilnya mmg sedap bg tekak akula..cookies ni smpt aku bwk balik ke kampung masa raya aji hari tu...sbb aku nk kakak aku komen pasal irish cookies ni. bukan apa sbb dia pun tokey biskut raya...kakak aku kt sedap la biskut ni x muak langsung nk makan nye...

Ni hasil yang aku buat.

so kt cni aku tempekkan resepi yg aku c&p dr FP Mak Lang Azie

Irish Cookies
Bahan-Bahan A
180g butter
130g gula castor
20g shortening
1 biji kuning telur 1st nescafe (mklang tak letak)
1st Coffee/cappucino emulco
Bahan-Bahan B
1/2st baking powder }
200g tepung gandum } ayak
100g tepung ubi }
40g nestum (kisar kasar)

Hiasan: putih telur – sapuan, badam flake dihancurkan dan choc. rice (mklg drizzle aje)

Cara
Sebatikan semua Bahan A lalu masukkan Bahan B.
Canai dan terap. Sapukan dengan putih telur dan taburkan badam flake Dan Choc Rice.

Nota: Nestum kisar boleh diganti dgn cornflakes kisar
Nota maklang : mklang guna nestum...dan kalau nak nampak cantik better guna kuning telur utk sapuan tu...kalau putih telur tak berkilat biskut.

No comments: