Wednesday, May 22, 2013

Kitchen Cabinet...siri 1

Pada mulanya kami tidak merancang pun untuk membuat kitchen cabinet memandangkan bajet yang tidak mencukupi. Tetapi akhirnya inchik suami memutuskan untuk membuat juga kitchen cabinet setelah melihat kitchen cabinet yang dibuat oleh Class Two Classic Renovation.

Kami diberi quoatation untuk membuat kitchen cabinet rm 6,800.00 untuk L-Shape, concrete table top yang dipasang tiles 2’x2’, Material Kabinet ialah Melamine ABS. Ini merupakan harga asas. Maksudnya klu rumah tepi macam rumah aku kena tmbah kos untuk menutup tingkap bahagian dapur klu x tutup ruang x mencukupi.

1hb Mei 2013 kami membuat janji temu dengan Mr. Danny untuk berbincang lebih lanjut mengenai Kitchen Cabinet tersebut. Setelah berbincang dan berunding kami diberi harga RM 11,600.00 untuk keseluruhan kerja-kerja membuat kitchen cabinet tersebut.  Kami membayar deposit sebanyak rm 1,000.00 dan yang lain mengikut progress kerja.

Kerja-kerja awal telah dijalankan....

Harga untuk membuat L-Shape kitchen cabinet, Tall unit (untuk menempatkan Peti sejuk, Built-In Oven, dan lain-lain), Counter Bar, Menutup Tingkap dibahagian dapur kami dikenakan RM 10,800.00. Untuk kerja-kerja tambahan dan juga accessories cabinet pulak…kami menambah accessories rak pinggan diatas sinki (Rm 200.00), pull out rak untuk botol2 yang berukuran 300mm lebar (RM 300.00), menambah suiz dan juga paip dibahagian belakang rumah untuk mesin basuh (RM 500.00)

Kami merasakan harga yang kami dapat ini sangat2 berbaloi dan kerja-kerja yang dilakukan oleh mereka juga amat teliti dan kemas.


Counter Bar....

Lepas ini edisi mencari Hob, Hood dan Oven pulak….bulan2 yang memenatkan dan juga bulan duit bagaikan air…

1 comment:

Rumah dijual jakarta said...

silahkan di buka website kami yaa