Tuesday, January 13, 2009

Kerja Makan Gaji...

Dh 2 hari aku bekerja dalam suasana x der mood. rasa malas jerk nk keje...nk jer aku utarakan..."syg blh x ayg berenti keje...." huhuhu mesti berpinar2 mata hubby ku....hahaha...

Em...aku busaannn bukan apa ....akaun yg aku buat ni x balance2....keje naik kejap turun...dh 3 bln aku kerjakan akaun ni x gak...setel. Bos aku dh manyak kali tanya ....apa macam itu akaun sudah kasi setel ka.....?????. Adoiii........bos....aku punye pening dia x tau....actually aku bkn student akaun ponnn......waargggghhhhhhh......aku student construction management. selayaknya keje aku dolu2 QS/Contract Exec....tp skrg aku wat akaun...mn x pening. Plak tu akaun setaun x update....giler tul....pastu semua berterabur....x mcm akaun yg aku slalu sibuk nengok kt opis lama dulu...tiap kali jumpa bos...bos aku akan kata "ini akaun banyak senang....sy pon buleh buat..." hukhukhuk...aku plak jwb...ckp mmg manyak sng la bos..(dlm ati jer...)

Akaun nih aku blaja pun dulu masa dip. kt UiTM tu pun...basic sesgt...masa sek men. aku amik aliran binaan bangunan...septtnya mmg aku keje QS ler....tp aku gak gatai nk tukar bidang kununn.....hah skrg amik ko....pdn muka....azam aku.......nk gak siapkan akaun ni dlm minggu ni...sbb nk anta ke akauntan wat audit lak...tp pling seriau...bos duk tnya jer...baik aku anta cpt2...

Nota kaki : pengajarannya bila tukar bidang biarla betui2 tekad...tp best gak blaja benda baru...

No comments: