Wednesday, January 14, 2009

Serasi...

Lately ni aku tgk fatin humaira makin manja...asal aku smpi rmh jer tgk muka aku terus meraung meraban...mintak di dukungnya, minta di manja2kannya...klu aku mls nk lyn mula la dia mengekor kemana saja aku pergi sambil menangis dan mengangkat tgn dia....sehinggalah aku mendukungnya.

Sama la...dgn ayahnya. Asal ayahnya depan pintu mula la di meraung sama seperti aku blk kerja sebelum ayahnya. minta didukung jugak. x boleh letak...menangis. Mak kata "ala nk manja2 ngan ibu dan ayah dia...".Bila kami berdua kt rumah mula anak aku tu buat perangai...... menangis jer...sbb nk dukung.

Sampai ada satu hati abah kata anak aku tu x serasi dgn kami berdua. ada ker patut kt mcm tu...ada ker anak x serasi dgn ibu n ayahnya. Bagi aku i2 1st time aku dgr pasal keserasian ant ank dgn ibubapanya....aku sebenarnya x suka dgr mcm tu....sbb bg aku klu anak x serasi dgn ibubapanya...dia nk serasi dgn siapa. Tp aku diamkan aje w.pun dlm hati memberontak.

Aku menyokong kata2 mak. Biasala bila kte tinggalkan anak seharian bekerja mestilah bila blk anak nk bermanja dgn kita. nk kita melayan dia. lgpun berapa jam sgt jika dikira sehari kami melayan si kecil kami tu. Paling lama 5 jam sehari, itu pun jika dia tidur lewat klu tidak 3 jam sehari jer...anak kecil memerlukan perhatian org tuanya...itu pendapat aku.

Sama seperti aku dulu yg sentiasa memerlukan perhatian kedua orgtua aku. w.pun sekadar untuk makan bersama.

1 comment:

Zalisa Maz @ ZN Isa said...

nanti k.lang emel satu emel tentang anak. kena cari dulu emel tu dah tenggelam :D