Monday, February 16, 2009

Bila Kesibukan melanda..

Boleh dikatakan sepanjang minggu lepas aku teramat la bz...selama 3 hari berturut2 aku x masuk ofis. satu keje di ofis pun aku x buat. ini aku terpaksa membuat kerja luar...

hari pertama aku terpaksa ke immigresen menanyakan posedur utk menyambung permit kerja pekerja asing.Selesai urusan disana aku ke KTMB, HQ di KL pulak lastly aku ke HSBC bank utk mendepositkan cek yg br diambil dr KTMB balik ke ofis taip surat segala n prepare dokumen utk dibawa ke imigresen esknya...sudahnya 7.45mlm br aku kuar opis...

Hari kedua, aku ke imi lagi.menyelesaikan urusan semalam then ke KTMB lg menghantar BQ yg perlu diammend.. then ke rumah bos. Then Bos suh lagi p kedutaan Indonesia utk renew pastport maid dia...adoi penatnya. Sblm tu antar bos p LRT Tmn Chempaka. aku betul2 mcm driver. pi kedutaan dh tutup ini gara2 aku tersalah simpang. nasib akhirnya aku jumpa kedutaan tuh....

Hari ketiga, pepagi amik maid bos pi kedutaan. isi borang segala. kena tunggu giliran...rmi gila org. aku plak terasa mcm aku kt Indonesia smpi nk isi borang aku pun x paham sbb dalam bahasa Indonesia. Siap terpaksa tnya kaunter no. lagi...tghari siap. pi post office p renew roadtax kete bos plak...siap bwk maid dia jejalan....korang agak2nya apa position aku kt opis aku....nk kt PA bos dak jugak. tp ntah la...keje kt cni semua benda aku kena buat. kekadang rs fed-up tp sabar aje lah..nmnya kita keje dgn org kan...bknnya kita bos...ikut jerk la...janji tiap2 bln gj ada. lgpun bagus gak mcm ni atleast aku blaja byk benda...

No comments: